PŁOCK I OKOLICE PŁOCKA
Szukaj: Strony Wiadomosci Zdjęcia Imprezy
Dziś jest: Sobota, 28 maja 2016 r.   Imieniny: Jaromira, Augustyna, Wilhelma
Kupił bezterminowy karnet. Już nieważny?
12:55, 05.01.2016 | MR

Kupił bezterminowy karnet. Już nieważny?

- Właściciele basenu twierdzą, że karnet stracił ważność, choć jest na nim napisane jak wół: „Nie ulega przedawnieniu” - denerwuje się nasz czytelnik.

W 2013 roku płocczanin i jego żona kupili karnet uprawniający do 15 wejść na basen w Hotelu Czardasz. Zapłacili 350 zł. - Do tej pory skorzystaliśmy z niego zaledwie kilka razy, bo skoro karnet jest bezterminowy, to nie bardzo się nam śpieszyło - opowiada nasz czytelnik. - Jednak niedawno żona poszła na basen i usłyszała, że karnet stracił ważność! Jak to możliwe, skoro jest bezterminowy?! 

Argumentem Czardasza - relacjonował nasz czytelnik - było to, że "karnet nie może być ważny w nieskończoność".  - Jeśli mam napisane: „karnet nie ulega przedawnieniu”, to rozumiem, że dopóty mogę z niego korzystać, dopóki w hotelu funkcjonuje basen! A nie że się nagle komuś odwidziało!

- Karnet nie może być ważny całe życie  - odpiera dyrektorka Hotelu Czardasz, Joanna Białaszek. - Czy jeśli ci państwo będą chcieli wykorzystać karnet w 2020 roku, to też mam się zgodzić?

Właścicielka hotelu przyznaje jednak, że zapis mówiący o tym, że karnet nie ulega przedawnieniu, „nie był fortunny”. - Chodziło nam o to, że bilet kupiony w końcówce 2012 roku był ważny do końca następnego roku, ale do głowy by nam nie przyszło, że ktoś będzie chciał na niego wejść po trzech latach  - mówi Joanna Białaszek. - Ponieważ jednak to był nasz błąd, honorowaliśmy tak wystawione karnety przez cały 2013 rok, przez 2014, nawet przez 2015 rok! Poszliśmy na rękę naszym klientom, wpuszczając ich nawet na karnety Orlen Mediki, choć taka firma od dawna nie istnieje! Ale kiedyś trzeba położyć temu kres. Porozumieliśmy się w tej sprawie z prawnikiem, który potwierdził, że mamy prawo do zmian.

Koniec końców Czardasz zaproponował, by ze względu na zbliżające się ferie karnety z zeszłego roku i starsze były ważne do końca lutego 2016 roku. Przy konkretnych pozycjach w cenniku korzystania z pływalni adnotację „nie ulega przedawnieniu” zamieniono na „ulega przedawnieniu”.

Czy hotel ma prawo skrócić ważność obowiązywania takiego karnetu? Milena Kondracka z Biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów przyznaje, że sprawa nie jest wcale taka prosta, choć firma ma rzeczywiście prawo do zmiany regulaminu.  - Przede wszystkim trzeba by sięgnąć do regulaminu obowiązującego w 2013 roku - wskazuje. - Najlepiej byłoby, gdyby pan, który czuje się pokrzywdzony w tej sytuacji, zwrócił się do firmy z oficjalnym pismem o przedstawienie potwierdzonej za zgodność z oryginałem kopii regulaminu z 2013 r., by wyjaśnić, na jakich zasadach wydano karnet i na jaki okres.

Nasza rozmówczyni wskazuje, że zapis na karnecie o tym, że nie ulega on przedawnieniu, jest bardzo nieprecyzyjny, wprowadza w błąd i nasz czytelnik może domagać się wyjaśnień, jak go interpretować. - To nietrafione sformułowanie, bo nie można precyzyjnie określić, czego dotyczy. Część klientów może interpretować je jako bezterminową ważność karnetu - mówi Milena Kondracka. -  Na różnego rodzaju drukach od firm mamy wprawdzie skrótowe zapisy, ale już w regulaminie powinno być precyzyjnie wyjaśnione, co oznaczają. Obie strony powinny się porozumieć i wypracować jakieś rozwiązanie.

Po uzyskaniu tych informacji nasz czytelnik może zgłosić się po pomoc do Biura Miejskiego Rzecznika  Konsumentów.
 

AKTUALIZACJA:
Po opublikowaniu naszego artykułu Czardasz powiadomił o zmianie decyzji. - Mając na uwadze dobro naszych Gości, postanowiliśmy przedłużyć ważność wszystkich karnetów basenowych z sygnaturą z poprzednich lat do dnia 30 czerwca 2016 r. - poinformowała Joanna Białaszek. - Jeśli ten czas okaże się niewystarczający do wykorzystania karnetu w pełni, istnieje możliwość wydłużenia jego ważności do 31 grudnia 2016 r. Jednak aby móc wydłużyć karnet do końca 2016 r. należy wymienić go w recepcji hotelowej w nieprzekraczalnym terminie do 30 czerwca 2016 r.

 

Oświadczenie Hotelu Czardasz z 7.01.2016

Szanowni Państwo,
problem, dotyczący  karnetów z zapisem "nie ulega przedawnieniu" rozwiązany został w ramach działań wewnętrznych firmy, po zwróceniu uwagi przez naszych Klientów. Dobro naszych Gości stanowi o istnieniu Hotelu Czardasz Spa&Wellness i jest zawsze dla nas priorytetem. W chwili, w której zauważamy sytuację problemową, działamy tak, aby nasi Klienci nie odczuli dyskomfortu.
 
Dlatego wyjaśniamy, że każdy klient, który wykupił u nas karnet z zapisem „Karnet nie ulega przedawnieniu”, będzie mógł wykorzystać go w dogodnym dla siebie czasie, bezterminowo, przez okres istnienia basenu w Hotelu Czardasz.
 
Dodatkowo postanowiliśmy przedłużyć również ważność tych karnetów wydanych w poprzednich latach, które nie miały oznaczenia „karnet nie ulega przedawnieniu”, a więc były ważne tylko do końca roku, w którym zostały wydane. Te karnety basenowe z sygnaturą z poprzednich lat są ważne do 30.06.2016 r. W przypadku, gdy czas ten okaże się niewystarczający do wykorzystania karnetu w pełni, istnieje możliwość wydłużenia ważności karnetu do 31.12.2016r. Aby móc wydłużyć karnet do końca roku 2016, należy wymienić go w recepcji hotelowej w nieprzekraczalnym terminie do 30.06.2016 r.

Jednocześnie przepraszamy wszystkich Klientów, którzy w wyniku tej sytuacji poczuli się dotknięci naszymi działaniami. Zapewniamy, że nie były one zamierzone, a zadowolenie naszych Gości, jak zawsze, pozostaje dla nas priorytetem.

Z poważaniem
Joanna Białaszek
Hotel Czardasz Spa&Wellness

 

Kupił bezterminowy karnet. Już nieważny?
 
Kupił bezterminowy karnet. Już nieważny?
 
KomentarzeDodaj komentarz Dodaj komentarz
do sąduAutor: yy | 13:32, 05.01.2016 | IP: 83.6.*.*  [!]
Ja bym wniósł pozew do sądu, a tego hotelu nikomu nie polecił.
Czardasz?Autor: autor | 13:43, 05.01.2016 | IP: 217.28.*.*  [!]
Dziwne, że taka firma strzela sobie w kolano wizerunkowo
xAutor: y | 14:00, 05.01.2016 | IP: 78.154.*.*  [!]
Sytuacja trochę głupia, przypomina mi to pewną rzecz w Prawie - nie działa ono wstecz. I tu jest podobna sytuacja. Nie można ot tak zmieniać przepisów, ludzie wydali własne pieniądze. Firma powinna pozwolić tym, którzy nie wykorzystali wszystkich wejść wykorzystać je ale dla nowych karnetów powinna zrobić nową rubrykę. A jeśli zmienia regulamin to niech spojrzy na ten który był w roku 2013. Jeśli rzeczywiście jest napisane ze jest on bezterminowy to tłumaczenie się, że nie wolno im już korzystać jest zwykłym oszustwem.
PRACOWNIK ZAWINIŁ?Autor: And816 | 14:06, 05.01.2016 | IP: 95.160.*.*  [!]
Nie można zwalać winy na klienta, ktoś ten karnet opracował, zatwierdził,potem sprzedał - więc jeśli jest coś nieprecyzyjne czy nieczytelne to powinien za to odpowiedzieć - szybko przeprosić i pokryć tzw. szkodę + bonus w rekompensacie.
DOBRA REKLAMA .Autor: JUHA | 14:15, 05.01.2016 | IP: 217.28.*.*  [!]
Oj coś pani właścicielka chce szybciej się dorobić
PROMESAAutor: Kaktus | 14:28, 05.01.2016 | IP: 217.28.*.*  [!]
Jeśli w momencie wydania karnetu osoba go nabywająca otrzymała od jego wydawcy promesę jego bezterminowości , a tak jest jak wół napisane na karnecie , to w świetle Kodeksu Cywilnego nie można jednostronnie tej promesy wycofać . Zobowiązanie przyjęte przez wydawcę karnetu musi być wypełnione .
CO ZOSTAŁO ZOBACZONE, JUŻ SIĘ NIE ODZOBACZYAutor: JA | 14:32, 05.01.2016 | IP: 78.154.*.*  [!]
Również uważam, że wielka strata wizerunkowa dla Czardasza. No coż poszło w eter... Skoro jest napisane, że nie ulega przedawnieniu, a 350 zł to nie mała kwota, to uważam, że mają prawo popływać.
Kurwajca polajca chujniajcaAutor: Kazio | 14:44, 05.01.2016 | IP: 46.170.*.*  [!]
Komentarz usunięto z powodu naruszenia regulaminu.
Pieniądze wzięła,a karnetu nie da wykorzystać do końcaAutor: marcinlca | 15:49, 05.01.2016 | IP: 46.169.*.*  [!]
To niech z łaski swojej zwróci pieniądze, skoro nie potrafi wywiązać się z umowy!
PRZYPOMINA MI SIE HISTORIAAutor: JA | 15:57, 05.01.2016 | IP: 108.52.*.*  [!]
linii lotniczych w USA, kiedy to jakis czas temu sprzedali kiladziesiat ( cos kolo tego) nielimitowanych przelotow do konca zycia.... Pozniej linie lotnicze sie wycofaly z tej promocji , ale te juz sprzedane honoruja do dzisiaj - chociaz caly czas na nich trraca.... Mozna? Mozna.......\\Szczegolnie,ze tu chodzi o jakis 10 wejsc na basen......... \" Gonmy grosze, bo zlotowki tak szybko uciekaja......\"
Kasę wzięliście, a usługi nie wykonaliścieAutor: Bulwers | 16:28, 05.01.2016 | IP: 85.28.*.*  [!]
Przecież oni nie wejdą więcej razy niż było na karnecie!!! Ważne, że 350 zł wpadło - co za typy
qwAutor: qw | 21:21, 05.01.2016 | IP: 78.154.*.*  [!]
czardasz trafil na wykop.pl darmowa "reklama" ogolnopolska gratis.... :)
Janusze biznesuAutor: Chrumb | 21:24, 05.01.2016 | IP: 79.185.*.*  [!]
Stracili więcej niż to warte
niefortunne wyrazenieAutor: Jacek | 00:30, 06.01.2016 | IP: 85.222.*.*  [!]
No jak można twierdzić, ze zapis "nie ulega przedawnieniu" cyt. "nie był fortunny". To przecież jakaś pisowska retoryka - zaklinanie rzeczywistości na swoją modłę, niezależnie od realiow. "nie ulega przedawnieniu" oznacza wlasnie to co oznacza i nie podlega dowolnej interpretacji. Takie działanie to antyreklama dla hotelu.
Do prawnika z reklamacjąAutor: Luc | 06:00, 06.01.2016 | IP: 109.243.*.*  [!]
Nie wiem, co za prawnika Czardasz znalazł, ale ich argumentacja ,zakładając ,że regulamin z 2013 roku nie precyzuje okoliczności obowiązywania tej umowy cywilnej jaką jest karnet, jest absurdalna, niezgodna z podstawowymi zasadami prawa cywilnego i konstrukcją umowy. De facto posiadacz karnetu powinien móc korzystać z basenu dopóki żyje lub druga strona umowy ma ten basen. Dziwne, Czardasz zawsze wydawał się jednym z bardziej renomowanych hoteli w Płocku, a tu taki klops. Kuriozalna sprawa.
WŁASCICIEL KARNETUAutor: WLASCICIEL KARNETU | 08:10, 06.01.2016 | IP: 46.182.*.*  [!]
TO MOJ KARNET, GDY GO KUPOWALEM ZAPEWNIONO MNIE ZE JEST BEZTERMINOWY!!! ZE SIE NIE PRZEDAWNIA!!! CO JEST NA NIM JASNO NAPISANE!! MALO Z NIEGO KORZYSTALISMY BO MIELISMY TEZ INDYWIDUALNE KARNETY, JA, MOJA ZONA I DZIECKO CHODZACE TAM DO TEJ PORY NA SZKOLKE PLYWACKA, NA TEN RODZINNY POD TYTULEM "MAMA TATA I JA" WCHODZILISMY MALO RAZY!!!!!!!! WIEDZAC ZE JEST BEZTERMINOWY!!!!! KUPOWALISMY INDYWIDUALNE!!! ONI MNIE CHCA OKRASC!!!!! ONI MNIE TAM ZLE POTRAKTOWALI BYLEM TAM WCZORAJ Z PISEMNA REKLAMACJA TO MI KOBIETA W RECEPCJI BEZCZELNIE Z IGNORANCJA ZYCZYLA MILEGO DNIA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! TAK NIE FUNKCONUJA HOTELE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! CZTERO GWIAZDKOWE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Co za bezczelna kobieta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Autor: Oszukana | 08:47, 06.01.2016 | IP: 213.241.*.*  [!]
Jak taki Czardasz może co chwilę zmieniać zdanie w stosunku do swoich klientów? Też mam ten karnet z 2013 roku - pani dyrektor pod koniec grudnia 2015 powiedziała mi, że jest ważny do końca 2015 r! Po długiej i bardzo nieprzyjemnej rozmowie (a raczej kłótni) z nią udzieliła mi wielkiej łaski przedłużając mi ten karnet do końca stycznia 2016, przy czym skreśliła mi dwa wejścia na karnecie, tłumacząc coś, że teraz sprzedają na 13 a nie 15 wejść! Ale ja kupiłam ten karnet w 2013 roku, a nie miesiąc temu! Więc jakim prawem je skreśliła? Co za bezczelna baba! Teraz widzę że mogę wykorzystać karnet do czerwca, ale co z moimi skreślonymi bezprawnie dwoma wejściami? Kupiłam 15 wejść bezterminowych - tanie nie były - a okazuje się, że mam 13 terminowych? Dobrze, że ktoś nagłośnił sprawę.
ZlodziejeAutor: Melon | 09:12, 06.01.2016 | IP: 31.61.*.*  [!]
Ale za to do głowy przyszło wam wyłudzac hajs co za zlodziejski kraj AJ waj
Stare prawa jazdyAutor: artek | 10:04, 06.01.2016 | IP: 94.254.*.*  [!]
też miały bezterminową ważność, a jednak trzeba było je wymienić. Polska to dziki kraj.
był na 15 wejśćAutor: taki tam | 10:08, 06.01.2016 | IP: 94.254.*.*  [!]
Karnet był na 15 wejść, a nie na okres. Są w różnych miejscach sprzedawane karnety na miesiąc, na kwartał, półroczne, roczne i takie na wejścia. Ten był na wejscia. Klient zapłacił za 15 wejść, z których ma prawo skorzystać. A skoro na karnecie jest \"niefortunny\" zapis, że karnet nie ulega przedawnieniu to hotel powinien się tego trzymać.
OszustwoAutor: zzz | 10:24, 06.01.2016 | IP: 79.191.*.*  [!]
Ja też kupiłam niefortunny bezterminowy karnet,po dłuższej rozmowie został wymieniony. Z tym że Pani dyrektor wymieniła mi karnet 15 wejść który miałam, na karnet 13 wejść. Zostałam oszukana na 2 wejścia!!!! Nie cieszmy się tak do końca z tych wymian.
zbojkotowaćAutor: płocczanin | 10:25, 06.01.2016 | IP: 46.182.*.*  [!]
ten przybytek i niech takie babsko nauczy się po ludzku traktowac klientów.Ale co tam,bogatemu wszystko wolno.
oszuści!Autor: ktoś | 11:52, 06.01.2016 | IP: 213.241.*.*  [!]
Mnie też tak oszukali! Ukradli mi dwa wejścia! Już nigdy więcej nie kupię tam żadnego karnetu! Bo co będzie jak kupie a oni nagle powiedzą, że karnet cudownie przestał działać? Niech oddają pieniądze za te dwa wejścia oszuści!
oszukaniAutor: ktoś | 11:56, 06.01.2016 | IP: 213.241.*.*  [!]
wiem również, że są osoby, które kupiły karnet pod koniec listopada 2015 i wtedy miła pani zapewniała, że karnety są \"BEZTERMINOWE\"!!!!! Niech oddadzą pieniądze tym, którzy chcą zwrócić swój karnet!
KarnetAutor: Someone | 12:25, 06.01.2016 | IP: 93.105.*.*  [!]
Nie rozumiem jakie to ma znaczenie dla hotelu czy pójdę na basen raz do roku czy 5 razy ? Skoro to dla hotelu takie ważne to niech odda pieniądze za niewykorzystane wizyty i po sprawie. W przeciwnym razie jest to okradanie klienta.
SprawiedliwyAutor: Sprawiedliwy | 17:50, 06.01.2016 | IP: 79.191.*.*  [!]
Jeśli Hotel Czardasz byłby normalną firmą to Pani Dyrektor za takie podejście do klientów ii taki numer z karnetami powinna być potraktowana jak te karnety. Powinna jej praca też nie trwać bezterminowo.
Kierownik spi?Autor: Aleksandra | 22:33, 06.01.2016 | IP: 78.154.*.*  [!]
Moze pani dyrektor powinna sie pozegnac z posada?!!!!! Przeciez tez jest BEZTERMINOWO. A kierownik hotelu to spi czy tylko w garniturku siedzi przed komputerem??? Traktujcie ludzi tak dalej a beda was opuszczac, juz i tak macie zla opinie jako pracodawcy
hahaAutor: Viktor | 08:46, 07.01.2016 | IP: 217.28.*.*  [!]
1. Pani dyrektor nie pożegna się z posadą, bo jest córką właścicieli
robia z ludzi idiotow na facebookuAutor: byly klient | 09:01, 07.01.2016 | IP: 78.154.*.*  [!]
jak oni teraz bezczelnie kota ogonem na facebooku odwracaja, chcieli w zywe oczy okrasc czlowieka i innych w takiej samej sytuacji, teraz zobaczyli jaki jest odzew na to zachowanie, zygac sie chce jak mozna byc takim butnym i innych tak bezczelnie miec za ulomnych.
to ma być hotel z 4 gwiazdkami?Autor: była klientka | 17:45, 07.01.2016 | IP: 78.154.*.*  [!]
Też zostałam oszukana na karnecie a to niby ma być hotel z 4****, żenada.
na booking.com zapodacAutor: seweryn | 20:09, 09.01.2016 | IP: 176.221.*.*  [!]
zeby mozna bylo nauczyc dziadostwo rozumu. napiszmy na forum o hotelu zeby nikt tam wiecej nie przyjechal. sa tacy pewni siebie szczegolnie dyrektorka z wyboru....dyrektorem sie bywa... oszukuja na czym sie da. basen niby konik dyrektorki...dajcie spokoj. brud w strefie weelnes i spa. jest czysto dla oka. oszusci.
Portal Płock nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Komentarze wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo i regulamin będą usuwane
Portal PłockWiadomościSportGaleriaWydarzeniaOgłoszeniaDodaj stronęReklamaKontakt
Copyright © 2010-2016 Portal Płock | Wszelkie prawa zastrzeżone